събота, 6 март 2010 г.

Браунис със сметана и малинов топинг

Обичате ли шоколад? Един от най- шоколадовите десерти, който съм срещала е браунис:) Като всичко, което идва от Америка е много лесно за приготвяне и почти не съществува шанс да объркате нещо. Аз много обичам шоколад, но като цяло не съм любител на производните. Затова реших да го разнообразя  с нещо, от което после да не ми е толкова шоколадова в устата:) И така - черпя ви с браунис с орехи и сметана и топинг от малини:


Всъщност основната ми мисъл при избора на този десерт, беше факта че е вечер, аз се връщам скапана от работа, ноооооооооооооо туко що са ми докарали новият софтбокс и направо умирам от желание да го тествам за снимки:) Сиреч трябва ми нещо да изглежда ОК и да не изисква много връткане покрай печката!




Продукти:
 

  • 150 гр. шоколад (препоръчително натурален)
  • 3 яйца
  • 100 гр. масло
  • 200 гр. захар
  • 1 ч. л. бакпулвер
  • 3/4 ч.  брашно 
  • 50 гр. орехи на големи парчета
  • 5-6 с.л. прясно мляко

При сервиране:
по 1 с.л заквасена сметана за всяка порция
малини - пресни, на сладко, малинов топинг или каквото друго подобно ви се намира под ръка

Разбивате яйцата, заедно със захарта. Добавяте разтопеното масло и отново разбърквате. Към сместта прибавяте и разтопения на водна баня шоколад. Топила съм го и в микровълновата и директно на котлона, но е много важно да не го оставите да кипне. 
Пресявате брашното, омешвате го с бакпулвера и го прибавяте към яйчно - шоколадовата смес. Най- накрая идва ред и на орехите. Бъркате до получаване на хомогенна смес, малко по- гъста от кексово тесто (ако е нужно добавете лъжиците прясно мляко). Всичко това изсипвате в тавичка, застлана с хартия за печене и пъхате в предварително загрята на 180 градуса фурна. Готово е след около 20-30 минути. Изчаквате да поизстине и нарязвате на квадрати.
При сервиране слагате парченце браунис, заквасена сметана, пак браунис и най отгоре завършвате със сметана и малини. Леко киселия вкус на сметаната и плодовете се съчетават перфектно с кексчетата:) Изглежда добре и при сервиране, т.е винаги мож е да използвате тази рецепта при изненадващи гости:)








10 коментара:

  1. Изглежда чудесно!Неустоимо предложение и прекрасни снимки!Вкусен и уютен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасни снимки, а за натурален шоколад и рецепти с него - няма да говорим...
    Обичам този шоколад, и това е!!!
    Спокоен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудни са, Лулу, снимките също! Начинът на сервиране ми напомня на онзи прекрасен десерт с маскарпоне в "Спагети Къмпани", все му забравям името. Ако и вкусът е подобен, веднага го спретвам;-)

    ОтговорИзтриване
  4. Nanita, Dani благодаря:)
    LaMartinia точно нещо такова се опитвах да направя:) Всеки път като ходя там си поръчвам него и всеки път си казвам, че неможе да е толкова сложно да се направи:)

    ОтговорИзтриване
  5. Много вкусни браунис, а снимките са прекрасни! Честит да ти е софтбокса! :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря Ирина, да ти се връща, дето се вика:)

    ОтговорИзтриване
  7. Руми, честит да ти е новият софтбокс!
    Снимките са страхотни!

    Вкусен и уютен неделен ден :-)

    ОтговорИзтриване
  8. От кога се каня на този сладкиш, а само да съм знаела колко е вкусен... е вече знам :) Направих го по твоята рецепта и много ми хареса! А е и толкова бърз! Сърдечно благодаря за стимула, който ми даде, с тези чудесни снимки!
    Моят резултат се намира тук, ако искаш да му хвърлиш едно око ;)
    http://hisito.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...