неделя, 11 април 2010 г.

Сезонно

For English scroll down

Преди известно време ви разказвах, че това е любимото ми време от годината:) Тази година реших, че на всяка цена трябва да поснимам идването на този така красив сезон. И така вече два уикенда се занимавам с глупости и мисля да ги споделя с вас:)


И  както сме си на пролетна тема щи готвим и пролетно - Пилешко роле със спанак и рикота



Голямата щерка нали излезна във великденска ваканция и решихме да ги командироваме и двете  при баба им в прованса. Хем те на чист въздух и на теферич, хем ние с половинката да си починем. Какъв по- подходящ момент от това, да пощракам и аз. Но..., винаги има едно НО, нали знаете:) Първо мъжа се разболя, малката и тя. Вместо  в петък заминахме в неделя. И понеже това е Великден нямаше как да се изнесем рано сутринта т.е пропуснах хубавото време за щракане. Нищо де, поне имам един следобед. И пак НО:) Дребното го заболя ухо и ходихме за лекарства. Докато се върнем и аз пак изпуснаха светлината. ОК, поне имам сутринта. Нагласих си телефона за 6, заредих си батериите на апарата, стегнах си багажчето - изобщо пълна бойна готовност! И нещо не прецених времето... В 6 се оказа че слънцето още го няма. Пак си легнах. Поне си поспах още час. В 7 вече се строихме с мъжО пред колата - и той ще идва с мен да ми прави компания:) Спи му се та две не вижда... И е болен.... Подсмърча през цялото време и изхаби едно рулот тоалетна хартия за целите на протеклия си нос:)
Избрахме си произволна посока и отпршихме! Това ни отведе точно до хвостохранилището на Асарел Медет... Жестоко! Едни индустриални пейзажи, едно чудо, една красота:))) Аз нали скоро се забавлявах с подобни неща и категорично отказах пак да снимам по тази тема!
Пак в колата и до следващата полянка. Тъъъъкмо Райчо се подава из зад облаците:) Аз се юрвам из полето да снимам росата и цветята




Чудно, обаче от това произтече един голям проблем - маратонките ми пропускат и краката ми подгизнаха (това онези същите чепици от статията за металургията) След още малко и слънцето се скри и веднага след това ....заваля:))) Вече съвсем измръзнали се прибрахме злополучно и приключих снимането за този уикенд:)
Тази седмица трябваше да си взимаме децата т.е имам втори шанс! Този път вече имах опит и навих часовника направо за 7. Ставам, навън готино и безоблачно. Нарамвам такъмите и отпрашвам към предварително набелязаната цел - едно малко езерце. Представях си как над него се носи сутрешна мъглица и е едно зеленко и пролетно. По пътия за малко да се тресна челно в един трабант, защото си изкривих врата от гледане за други интересни места. Покрай една рекичка имаше много приятна омара, разни мостчета храстчета, изобщо красота!
След 20 минути стигнах до заветното езерце.... и там ни мъглица, ни зелена поляна. Хората разорали нивите и освен голя черна земя, нищо друго няма. Хайде обратно към рекичката. Там вече няма и помен от мъгличка... Както и да е, поне хубава светлина има:)



И тук някъде ми свърши батерията на апарата:)))) Резервната я бях забравила:)))

За да не съм капо снимах прасковата в двора, като се върнах

Мама ме снабди и с едни нарциси, на които също не им простих у нас



Карай да е весело, тази седмица съм на пленер в Чипровци и може би там ще направя снимките на живота си:)))
До тогава ви черпя с една пролетна рецепта:

Пилешко роле с рикота и спанак


Продукти

  • 1 килограм пилешко филе - месо от гърдите (или от бутчето т.е такова което е на по- големи парчета)
  • 300 гр спанак
  • 150 гр рикота или сирене филаделфия. Може да ползвате и топено сирене. Извара не ви препоръчвам, защото става много сухо
  • 200 гр гъби
  • 1 малка глава стар лук или 2-3 стръка пресен
  • 2 скилидки чесън
  • Подправки - черен пипер, индийско орехче

За соса 

  • 2 жълтъка
  • 100 мл готварска сметана
  • 100 мл прясно мляко
  • 2 ч.л горчица
  • 50 гр масло
  • сол и черен пипер на вкус

Начуквате пилешкото месо до дебелина от 1,5 см (примерно:))). Посолявате, поръсвате с черен пипер и прибирате в хладилника за 30 минути. През това време приготвяте плънката. Бланширате спанака, отцеждате много хубаво и нарязвате на много ситно. В по- дълбока тенджерка задушавате до златисто ситно нарязани лук  в масло и зехтин. Добавяте нарязаните гъби, посолявате, поръсвате с черен пипер и задушавате още 5 минути. Добавяте спанака, чесъна и индийското орехче, захлупвате и готвите още 10 минути. Изключвате котлона и добавяте рикотата. След като плънката поизстине сте готови да преминете към завиването на рулото.
За целта аз използвам алуминиево фолио. Върху него подреждам пилешките филета, така че между тях да няма място и леко да се застъпват. Разпределям плънката и с помощта на фолиото завивам на руло. Връзвам с конец, заедно със самото фолио и пека за около 20 -25 минути при 180 градуса (в предварително загрята фурна). След това изключвате и оставяте във фурната още  10 минути.
 

Време е за соса. Разбивате жълтъците с горчицата и подправките. Постепенно добавяте млякото и сметаната. Всичко отива на котлона на много слаб огън и при непрекъснато бъркане. Веднага щом се сгъсти махате от котлона и добавяте маслото.
Режете пилешкото роле, поливате със сос, изяждате и после търсите още, ето така:)



Да ви е сладко:)

И пролетно:)


Chicken roll with spinach and ricotta filling
 Ingredients

  • 1 kg boneless chicken from the breast
  • 300 gr spinach
  • 150 gr ricotta cheese or other soft cheese
  • 200 gr mushrooms
  • 2 cloves of garlic
  • paper, salt and nutmeg

For the sauce


  • 2 egg yolks
  • 100 ml. cream
  • 100 ml milk
  • 2 tsp mustard
  • 50 gr butter
  • salt, paper

Pound the meat using a meat tenderizer mallet to about 1.5 cm thick.  Add salt and pepper and leave in refrigerator for 30 min.
Meanwhile prepare the filling. Put the spinach into salted boiling water for about 10minutes. Strain off carefully. In a pan add 2 tbsp olive or butter and  cook the chopped onion until golden. Add chopped mushrooms, salt, pepper and stew for 5 minutes. Off heat and add ricotta cheese.
After 15 min when the filling is almost coll it is ready to use. I use aluminum foil to make the roll. Put the chicken breasts on the foil so there is no place between the pieces. Spread the spinach filling and roll carefully using the foil. Tie with thread together with the foil. Put into preheat oven (180 C) and bake for 20 -25 minutes. Turn off the oven and leave the roll there for 10 minutes.
Whipping egg yolks with the mustard and spices. Add milk and cream.Put everything on the pan on a very low heat.Stir all the time. As soon the sauce thickens, remove from heat and add butter.
Cut chicken roll, sauce, and serve!

29 коментара:

  1. ...и многообразно, красиво и емоционално !

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  2. И сладко ми беше, и пролетно :)
    Прекрасен фоторазказ, съчетан с пролетно ястие :)

    Усмихната и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. И снимките и рецептата много ми допадат :)
    Пожелавам ти в Чипровци да направиш снимките на живота си :)

    ОтговорИзтриване
  4. Очарователни пролетни разходки имаш, да ти завиди човек :)))

    Оня "бинокъл" много сладък, дали не наднича за десерта ;-)

    За снимките ти нямам думи. Слънчеви, светли, фокусирани, цветни........... Мечтиииииии....

    Хубава седмица, Лулу!

    ОтговорИзтриване
  5. Много красиво и свежо :)
    С пожелание малкото бръмбарче да види скоро щъркел, ама истински, не нарисуван като моите :)))

    Много пролетно и усмихнато :)

    ОтговорИзтриване
  6. Искам да мога така :)
    Пилето ще го докарам на вид и на вкус, но тези сезонни красоти около него...едва ли:(
    Много хубаво, Лулу, очите ми останаха в росните тревички и цъфнали дръвчета!
    Да ти е пролетно и слънчево през идната седмица и да знаеш - вече чакам Чипровци!

    ОтговорИзтриване
  7. А на тоалетната хартия как съм се смяла, горе долу толкова отива и вкъщи моя като се разболее :-D
    Наистина, винаги ми е супер весело като чета статиите ти, имаш чудесно чувство за хумор и невероятно увлекателно разказваш :-)

    За снимките - прелест! Особено тази с росата и красивото боке, което се е образувало от нея.

    И предложението ти за пролетно пилешко роле е страхотна, заедно със снимките, разбира се :-)

    Имам един малко технически въпрос: с каква техника снимаш - апарат, обективи и т.н.? :-)

    ОтговорИзтриване
  8. DSdiva, Dani, Еoc, много благодаря!!!
    Пепчо, много си права, определено десерта представлява по- интересната част от храната на "бинокъла":))))
    fedora, блягодаря, но всъщност да си призная това не го готвих днес и дребното одавна видя щъркел:)
    Ивейн, не си се захванала, не си го направила. Ти имаш такова естетско око, че не ми се вярва
    апарата да ти се опре:)
    Ирина, успокояващо е да чуя, че не само у нас тоалетната хартия заминава за такива неспецифични нужди:)))
    Аз бях писала някъде за апарата - Пентакс К100. Моделът е от преди 6 години. Имам няколко обектива, но напоследък снимам само с ръчно фокусни. Всички снимки тук са правени с тях. Тези на открито са с Такумар 105/2,8. Тези на закрито са с Хелиос 58/2. Този последния е руски и ми е връстник. Храна снимам само с него. Деца малко по- трудно, защото имат отвратителния навик да мърдат:) Моите вече са доста дресирани де. Само като видят че вадя апарата и замръзват на място ухилени до уши:) Друг любим обектив ми е Пентакс 50/1,4. Той вече е автофокусен. Последните детски портретчета, които съм пуснала във Фликр са снимани с него.

    ОтговорИзтриване
  9. Да.. и пролетно, и вкусно :-)))

    И много красиво, Лулу! Дори имам любими снимки:

    тази свежата, с мокра и блеснала от роса зеленина
    и
    тази, с прекрасната, малка принцеса със с;адки пръстчета :-D

    Поздрави и все тъй свежи, красиви и пролетни дни :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотен разказ, страхотни снимки както винаги. И тази рецепта, обещавам - ще я пробвам. Изглежда супер, супер вкусно.
    Малката ми оправи деня с тази сминка. :) Сладурана.

    ОтговорИзтриване
  11. страхотно представяне на снимките и рецептата ,задължително ще се пробвам и аз,малката сладурана е много сладка-да е жива и здрава!Радвам се че открих този блог(благодарение на Нана)

    ОтговорИзтриване
  12. Лулу,
    Увлекателен разказ, прекрасни снимки и хубава рецепта, която деликатно /някак между другото/ предлагаш.
    Впечатлиха ме уловените пролетни моменти и очарователно-артистичната ти дъщеричка.
    Благодаря за сутрешното зареждане с много красота и свежест. Усмихнат ден за теб и нея, Диана

    ОтговорИзтриване
  13. Както винаги, забавлявах се на разказа. Много ми харесаха росните снимки и завъртяните нарциси - ех прованса... много го обичам, както и рецептата, макар да не ям много месо, но спанак, сирене, горчица и гъби... неустоимо. Поздрави и приятно пленеруване :)

    ОтговорИзтриване
  14. Дими и на мен тази ми е любимата:)
    Nanа с малката винаги пада голямо веселие:) Скоро и за това ще ви разкажа
    Addii добре дошла!
    Диана, Малки неща, благодаря за хубавите думи! Желая ви много усмивки и на вас:)

    TheFashionAve, stefania.confidential, Thank you very much!

    ОтговорИзтриване
  15. Страхотни снимки Лулу!
    Голяма наслада!
    ...а рулото тоалетна хартия обира точките!:)

    ОтговорИзтриване
  16. Чудесни снимки и изкушаваща рецепта, Лулу!
    И мен ме грабнаха тревата с росата и малката красавица :)

    Хубав следобед :-)

    ОтговорИзтриване
  17. Диди, то си е гвоздея на програмата:) Осоено на живо:)))))
    Тони, благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  18. Добре си дошла при мен за наградка!Заповядай:)

    ОтговорИзтриване
  19. Ciao!
    Ma che bel blog!!! Tanti complimenti, veramente!!
    La ricetta è molto bella! Se non conosci l'italiano puoi rispondermi in bulgaro, io capisco tutto;))

    ОтговорИзтриване
  20. Миленка много ти благодаря и тук!
    Оxana, хиляди благодарности:) Аз италиански незнам, но google translator ми върши работа:)

    ОтговорИзтриване
  21. Очевидно и български "незнаеш".

    ОтговорИзтриване
  22. lulu, реших да направя ролето за едни гости днес, но сега виждам, че си писала нещо за лук. Колко лук? поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  23. Малки неща, за съжаление ме нямаше тези дни и чак сега виждам въпроса ти. Пропуснала съм да го напиша в рецептата:( Аз сложих една малка главичка, но с 2-3 стръка пресен лук става по- добре. Пробвала съм плънката и без лук и също става много добре.

    ОтговорИзтриване
  24. не се притеснявай. получи се чудесно руло, гостите много въртяха очи и бяха доволни.

    и аз реших да сложа една малка главичка лук, така че съм те улучила без да искам. мерси за рецептата и приятна седмица :)

    ОтговорИзтриване
  25. Здрасти Лулу, да споделиш дали ако приготвя плънката и соса от предишния ден и ги оставя в хладилнка всичко ще е както трябва и особено за соса- ако го подгрея само дали ще е проблем Благодарности :)

    ОтговорИзтриване
  26. За плънката няма проблем. Соса ще направи коричка и ако го подгяваш, ще трябва да го прецедиш после.

    ОтговорИзтриване
  27. Hello, I enjoy reading all of your post. I wanted to write a little comment to support you.


    Here is my homepage - how to get more followers on instagram

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...