петък, 6 август 2010 г.

Елементарно Уотсън!

Всъщност много обичам простичките неща. Само дето никак не ми се отдават. Не е ясно как, но винаги и  всичко усложнявам:) Хората отдавна са измислили топлата вода, но по някаква причина, аз непрекъснато се пъна да я открия... ма поне всеки път много и се радвам:)
С огромно усилие на волята днес ще се опитам да постигна минимализъм в публикацията:) За целта рецептата също трябва да е елементарна:) С риск да ви писна пак ще е нещо с малини:)

Малиново желе с шафран и марсала

Това е онова, същото, което използвах за малиновата тортичка тук.




Май- пак не стана съвсем елементарно и не е много стандартно, но ако опитате няма да съжалявате:)


Какво ви трябва?! Най вече малини:)


 Е може би все пак малко повече:)


Всъщност ви трябва към 1,2-1,3 кг
500 гр захар
100 мл марсала
шафран - десетина листенца. Има много силен аромат
1 пакетче Gelfix на д-р Йоткер
Много, много рядко ползвам неща от този сорт, но в това съм просто влюбена. Цялата история отнема не повече от 20 минути с подготовката. Не се слага толкова много захар, колкото в обикновеното сладко и се подлага се на термична обработка за много кратко.

Преди да преминем към самото желе, трябва да изцедим малините. Вече бях споменавала, че за целта имаме патентована технология с дамски чорапи:) Взимате ново чорапче, пълните с малини и почвате да изцеждате, докато в чорапа останат само семките.
Трябва ви към 1 л. изцеден сок от малини.
Разбърквате съдържанието на пакетчето Gelfix с две супени лъжици  захарта. Прибавяте го към малиновия сок и го оставяте на котлона, докато се загрее. Тогава прибавяте останалото количество захар, марсалата и шафрана. Всичко трябва да поври 5 минути, като през това време обирате пяната, която се образува.
Още горещата смес се изсипва в бурканчета с винт, които се обръщат надолу с капачките за няколко часа.

Ако нямате малини, имате възможност да се заиграете с различни плодове. Примерно
....праскови с марсала и шафран...
...сини сливи с карамфил и орехчета...
...дюли и ябълки с индрише или канела...
...кайсии с ванилия...
...круши с канела и ликьор....

Сезонът предлага неограничени възможности:) Ако не правите желе, а обикновено сладко, просто пропускате процеса с цеденето на сока. Нарязвате измитите и почистени плодове на парченца, смесвате със съдържанието на пакетчето и 2 лъжици захар и продължавате по вече описаната технология.

Ми това е! Елементарно Уотсън! Просто като детска игра:)

Само дето постът пак стана дълъг и ми се искаше да е нещо не чак толкова изчанчено:) Казах ви, че не ми се отдава:)


Обещавам повече да не ви занимавам с малини:) И без това им свърши сезонът:) Като за последно ви подарявам по едно макче, че и те ми прецъфтяват  вече:)

И ви пожелавам много, много усмивки!

16 коментара:

  1. М-м-м! Мерси! Точно тази рецепта си бях изпросила от теб преди време! Вкусно!И за да не остана назад с откриването на топлата вода- гледам в кухнята се мотаят 4 пъпеша, никой не ги яде- хайде същото упражнение с Гелфикса на доктора.Страхотия! И се чудя защо не съм срещала сладко/конфитюр/желе от пъпеш? супер ароматно!Thanks още веднъж!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за идеите!Ичудни снимки!Малиновата принцеса-също!Хубав ден и на вас!

    ОтговорИзтриване
  3. Този фикс и аз го открих миналата година и се започна едно затваряне на бурканчета :)
    Предлагаш много добри идеи/ извън малините/
    и сигурно ще се възползвам/а бях казала, че няма да правя нищо/
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Лулу, аз много се радвам на постовете ти било дълги или не чак до там дълги.
    Първата снимка на дъщеричката ти и малинката е очарователна.
    Желая ти хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Тъкмо оня ден като снимките на родния "гранд каньон" и си викам:най-накрая свършиха тия малини",ама съм те надценила;)Щом е за последно може:)

    Снимките-излишно да казвам,че са много летни и много готини,обаче капачката с малинки май ми се услади:)

    Хубав ден,Лулу!

    ОтговорИзтриване
  6. Един глагол като гледам съм скатала - "гледах", а и капачката с малинки не ми се е усладила през "май",а "най":))

    ОтговорИзтриване
  7. Ааа, вие плантация ли имате бе, жена?!:-)) Много малини, много чудо! Аз категорично отказвам да правя торти, сладка, туршии, компоти и др. много трудоемки неща, но няма да откажа едно от твоето шафраненото, изглежда мммм ;-) Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Хубави снимки, макче, пеперудка, малинки и малиноберачка. Най-вече малиноберачката :)
    За мен остава да намеря марсала във Варна.

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни снимки както винаги, много сладки муцунки прави госпожицата!

    ОтговорИзтриване
  10. Елементарно, но не чак толкова. Ако беше написала постинг за бъркани яйца щеше да попадне в тая поредица :) Истината е, че хората се хващат да правят доста по-рядко такива неща "щото всичко има в магазина". Ама не е така! Аз и досега не мога да обясня на нашите, че не готвя, за да ям :)
    Но стига лирически отклонения, че и моя коментар стана дълъг. Еми, Лулу, и аз кат теб, като ме завладее дадена тема и не ме пуска.Снимките са разкош както винаги, прекрасни и прелестни.
    Капачката на първото бурканче е страхотна, само не ми казвай че ти си я правила, че ще ми дойде в повече :)
    Поздрави и сърдечни прегръдки

    ОтговорИзтриване
  11. Лулу, благородно ти завиждам за малините! Комбинацията с марсала и шафран сигурно е много успешна. А малиноберачката е чудна!
    Поздрави и приятни почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  12. Ах, тази малиноберачка! :)
    LULU, на мене пък ми харесват дългите ти публикации, малините не ми омръзват, а капачката е "бомба" Сега отивам за малини на пазара и ако не си харесам, ще ходя всеки ден докато си купя и веднага се заемам да правя това толкова апетитно и с прекрасен цвят желе. Само дано намеря и Марсала.
    Страхотен ден от мен! И целувки на малките бузки!

    ОтговорИзтриване
  13. Капачката на бурканчето е просто от купешко малиново сладко:) Бях купувала през зимата за един шоколадов сладкиш:)

    ОтговорИзтриване
  14. ...а Марсалата с какво може да се замени...желето звучи прекрасно ,предполагам каква е вкусотия ,но шафран-истински ,не знам откъде бих го намерила...
    Геви

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марсалата може да се замени с някакъв коняк или бренди. Истински шафран вече се намира в почти всички големи вериги супермаркети.

      Изтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...