неделя, 17 октомври 2010 г.

Мързеливи, дъждовни есенни дни

Навън мрачно и дъждовно. Есенната влага се просмуква на ситни капки, които се стичат по прозореца и барабанят по перваза. Мъглата е обгърнала всичко в сивота. Животът притихва и се подготвя за зимен сън...

 Е аз пък съм си сипала чаша  вино, слушам си музика и се наслаждавам на факта, че децата са си легнали. Вътре е топло и се чува само периодичното писукане на хлебопекарната, която известява, че току що е приключила програмата. Цялата къща ухае на топъл хляб със сушени домати и риган. За него, обаче, друг път:) Сега се каня да си аранжирам чашата вино с нещо за гарнитура. Понеже ми е есенно и мързеливо, предлагам да се насочим към по- елементарни неща. Мус от сирене със смокини и орехи, ммм? . Дето се вика класика в жанра:)


Не бих казала, че есента е най- любимият ми сезон, но може би това идва от факта, че живея в град и мъглата и влагата, присъщи за сезона, се просмукват и в настроението ми. С цел избягване на  мрачно - дпресантски състояния, горещо препоръчвам разходки из горите, където светът изглежда по значително по- приятен начин!


Сивотата отстъпва място на цветни топли багри и ободряващ мирис на влага, паднали листа и мъх.

Аз по природа съм зиморничева и въпреки това изпитвам особени симпатии към разходките във влажни есенни дни


Харесва ми усещането да се разхождам и да подритвам падналите листа


Като глупав спомен от детството и акциите за предаване на кестени, все още обичам да си ги събирам. Най- любими са ми тези, които още не са изпаднали от обвивката


Най- приятното на тези разходки е че след това оценяваш удоволствието от чаша вино и хубава книга/филм за релаксация.
Може да го придружите и с нещо леко за похапване. Класическата комбинация за вино със сирене, ядки и плодове е позната на всички. Днешната идея е за комбинация на всичко в едно.

Мус от сирена със смокини и орехи


Не мисля, че се нуждаете от точни пропорции, но все пак давам някакъв ориентир.

1 кутия сирене Филаделфия
80 гр. синьо сирене
30 гр пермазан
50 гр. козе сирене
4-5 смокини
орехи

Разтапяте всичко на слаб огън, изсипвате в подходяща купичка и оставяте да се охлади за 1 нощ в хладилника. Нарязвате отгоре смокините и орехите, поливате съвсем леко със зехтин и след това изяждате доволно с препечено хлебче и чаша вино.  По големите ентусиасти могат предварително да облицоват купичката с домакинско фолио и след като охладите да обърнете произведението в чиния, за по- добър търговски вид:)
Мен откровено казано ме домързя, пък и това си беше за лична консумация:)

10 коментара:

  1. С чаша вино идеално се допълва :)
    Снимките ми сгряха душата. Благодаря.
    Като се замислям в града само пролетта ми харесва :) Сред природата всички сезони са ми любими :)
    Хубав утрешен ден, Лулу :)

    ОтговорИзтриване
  2. Е, браво, така ли се прави?! Таман си изпих сутрешното кафе, росна-росна и вече ме изкушават с чаша вино!!! И сега как да изчакам да стане поне 1 часа на обяд, та да не хапвам тези сиренца самотни? Доколкото разбрах, те са отровни без винце:))

    ОтговорИзтриване
  3. Това е неудобството на среднощните постинги:) Снощи много добре се връзваше винцето) Сега навън е слънчево, сутрешно, свежо и готино! Отивам да измислям нещо, което да ви пасва на неделното сутрешно кафенце!

    ОтговорИзтриване
  4. култово, дори аз непиещият вино се замислих дали да не си сипя една чаша.

    ОтговорИзтриване
  5. Стана ми едно уютно и приятно като видях снимките ти, Лулу! Този мус изглежда вълшебно, а в комбинация с чаша вино е страхотен начин да се пребори есенната депресия :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Великолепни снимки, Лулу! Толкова цветно и красиво е винаги при теб :)А този мус...великолепен!

    ОтговорИзтриване
  7. Lulu, that's spectacular Autumn colors!!! And, captured so beautifully!!!! Love the simple fig cheese spread :) So good to relax with :)

    ОтговорИзтриване
  8. Мусът определено си заслужава да се опита!
    А снимките са страхотни...!
    Макар че на мен слънцето определено все още не ми е залипсвало /не обичам лятото/, се насладих на чудесните цветове!
    Успешна седмица,Лулу!

    ОтговорИзтриване
  9. Руми, разкошни снимки и както обичайно страхотно разказче което сгрява моя дъждовен ден :)

    ОтговорИзтриване

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...